Byron Bay - Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrthe Boon - WaarBenJij.nu Byron Bay - Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrthe Boon - WaarBenJij.nu

Byron Bay - Fraser Island

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

26 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Ik zit hier pas 2 weken, maar maak zoveel mee dat ik het gevoel heb dat ik hier al super lang zit, op een positieve manier gelukkig.

Na mijn vorige bericht ben ik met de nachtbus naar Byron Bay vertrokken, gelukkig kwam ik daar uiteindelijk op het juiste tijdstip aan, want het had niet veel gescheeld of de buschauffeur had mij onwillig achter gelaten in de middle of nowhere. Om 6.30 maakte de buschauffeur een stop en ging zelf naar de wc, ik zag een ander meisje ook gaan plassen dus ik dacht dat ik hier ook wel even gebruik van kon nemen en snel mijn tanden kon poetsen. Toen ik dit laatste aan het doen was hoorde ik jammergenoeg de motor van de bus starten en wegrijden. Ik ben er keihard achteraan gerend met mijn mond vol tandpasta en heb staan springen als een gek totdat de buschauffeur mij gelukkig zag staan. Ik voelde mij een beetje knullig dat dit mij moest overkomen, maar ik hoorde achteraf dat als hij was weggereden en mij had laten staan hij zijn rijbewijs kwijt had kunnen raken. Het is namelijk gebruikelijk om hoofden te tellen nadat de bus is gestopt en er mensen uit zijn geweest. Achteraf kan ik erg lachen om dit voorval, maar had daar niet graag blijven staan met alleen mijn tandenborstel en tandpasta :)

Byron Bay is een heel leuk hippiedorpje waar je ontzettend goed kan leren surfen. Eenmaal aangekomen in Byron Bay heb ik dan ook meteen een surfles voor de volgende dag geboekt waarvan jullie de foto's al hebben gezien. Dit was echt super gaaf om te doen en ik had het al snel onder de knie! In dit dorpje had ik echt de gezelligste kamer tot nu toe! Het was een 6 persoonskamer met een ander Nederlands meisje, 2 Britten, 1 Britse en een Amerikaan. In de 3 dagen dat ik in Byron Bay verbleef hebben we steeds met ons groepje van alles gedaan en zijn we elke dag samen wezen eten. Ik kan Byron Bay zeker aanraden als je van plan bent om ooit nog eens naar Australië te gaan! Naast het surfen en luieren op het strand ben ik ook actief geweest en heb ik een wandeltocht van 2 uur in totaal naar het meest oostelijke punt van het vaste land van Australië gedaan.

Met moeite heb ik Byron verlaten en ben ik naar Noosa vertrokken met de bus waar mijn volgende geweldige ervaring op mij stond te wachten. 's Middags ben ik nog naar het strand geweest en heb ik het dorpje verkend en 's avonds had ik de briefing voor Fraser Island. Op donderdagochtend ben ik met een groep van 30 mensen en een guide naar Fraser vertrokken. Dit eiland bestaat voornamelijk uit zand en kan je alleen berijden in een 4x4. Onze groep beschikte over 4 auto's waarvan 1 door de guide werd gereden en de rest door ons is groepjes van 8. Mijn groepje bestond uit 2 hele gezellige Nederlandse jongens, een Nederlandse meisje, 2 Canadese meisjes en 2 Britse. Op de eerste dag zijn we naar Lake Wabby geweest wat echt prachtig was! 's Avonds heeft onze guide gezorgd voor een bbq en vervolgens hebben we op het strand naar een nog mooiere sterrenhemel gekeken, zelfs de sterrenhemel in Afrika was niet te vergelijken met deze sterrenhemel. Nooit geweten dat de Melkweg zo groot was!

Op de tweede dag zijn we naar het bekende scheepswrak en Champagne Pools geweest. Tijdens het rijden raakte een van de Britse meisjes een hele kleine golf, maar deze spatte vervolgens helemaal over de auto heen waardoor de motor afsloeg en met een spray gered moest worden tegen erge kortsluiting. Op de derde dag zijn we naar Lake Mckenzie geweest, helaas zo prachtig als dat het altijd op foto's is zo mooi is het niet als het bewolkt is, dit was voor mij dus een beetje een teleurstelling. Ik heb meer genoten van de rit er naar toe en vandaan waarbij ik ook heb mogen rijden, echt super gaaf!!

Op Fraser Island werd mijn tolerantie voor spinnetjes, insecten en andere kruipende schepsels behoorlijk op de proef gesteld. Ik heb 1 hele grote spin gezien, meerdere insecten van enorme sprinkhanen tot 'gouden kevertjes' aan toe, een levende slang, meerdere gigantische giftige padden en grote kikkers. Naast deze kruipende vrienden heb ik ook kunnen genieten van het wat grotere wild, namelijk dingo's, tijgerhaaien, mantaroggen, dolfijnen en een schildpad en dat allemaal vanaf de kant!

Ik heb echt een hele leuk tijd gehad in Australië en heel veel leuke mensen ontmoet, maar ga nu mijn reis voortzetten naar Nieuw-Zeeland! Vanavond laat zal ik aankomen in Auckland en op mijn verjaardag (dinsdag dus) zal ik hier de Kiwi experience beginnen. Ik kijk hier ontzettend naar uit en zal jullie proberen op de hoogte te houden!

Hoop dat met jullie ook alles goed gaat en tot snel weer!

Liefs


  • 26 Januari 2014 - 07:54

    Wendy :

    Gaaff lieve Myrthie, we blijven per app bij, maar zo je verhaal lezen is weer anders. Leuk geschreven hoor! We missen je wel... Liefs Isabelle, Mamsie en Skiepmans Xxx

  • 26 Januari 2014 - 08:41

    Assie:

    Lieffie, wat een heerlijk verhaal weer, super leuk om zo mee te kunnen kijken tijdens jouw geweldige reis.
    Hilarisch om te lezen hoe je daar stond met je bakkes vol tandpasta, haha. Gelukkig kan je hard rennen......!!
    Hoop dat je weer leuke mensen gaat ontmoeten op je vervolg van je reis.
    Geniet heerlijk verder!!!
    Liefs en een hele dikke kus, Assie Knuf van de YO!!!


  • 26 Januari 2014 - 09:40

    Béatrice :

    Heerlijk weer om te lezen hoe fijn je het hebt en wat je allemaal mee maakt.
    Op naar deel 2 van de reis die misschien nog wel mooier is dan deel 1.
    Ga nog heerlijk genieten!
    Met Ko gaat alles goed en hij loopt momenteel door de woonkamer.
    Dikke kus.

  • 26 Januari 2014 - 11:10

    Opi En Omi:

    lieve Myrthe, wat weer een boeiend verslag van je belevenissen, lachen hoor, je geren achter de bus aan, net iets voor jou, geweldig om in korte tijd zoveel mee te maken, te genieten van het land en allemaal leuke vrienden te leren kennen.Heel veel plezier met het vervolg van je reis in N.Z. Veel liefs Opi en Omi.

  • 27 Januari 2014 - 22:49

    Isabelle (je Zusje):

    Lieve Myrt, wat een fantastische verhalen ik wil als ik ook groter ben dan wil ik dat ook doen ( maar niet achteren bus aan rennen met tandpasta in je mond) maar echt stoer!!! Heel veel plezier in Nieuw Zeeland heel veel liefs Isabelle ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4326

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: