Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Myrthe Boon - WaarBenJij.nu Eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Myrthe Boon - WaarBenJij.nu

Eerste week Nieuw-Zeeland

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,

Wow waar moet ik beginnen, ik maak elke dag zoveel leuke dingen mee hier! Dus pak lekker een kop koffie of een goed glas wijn voordat jullie over mijn achtbaan leven beginnen te lezen. Allereerst dank jullie wel nog voor de lieve berichtjes op mijn verjaardag, ik voelde me helemaal jarig!

Na mijn aankomst in Auckland ben ik de stad gaan verkennen en daar was ik ook al snel klaar mee. Auckland is niet zo'n geweldige stad, ook was het er erg rustig ivm 'Auckland day' wat inhield dat de straat praktisch was uitgestorven. Wel ben ik naar Auckland museum geweest met onder andere de geschiedenis over de Maori en een ruimte waarin een aardbeving werd gesimuleerd aangezien Nieuw-Zeeland op nog al wat breuklijnen ligt.

De dag daarna (op m'n verjaardag) ben ik mijn reis door NZ echt begonnen. Onze eerste stop was Hot Water Beach. Dit plaatsje heet zo ivm het strand waar je als je een gat graaft een hot water pool hebt van 64 graden, als je dit dan mengt met een beetje zeewater heb je een heerlijk gratis spabadje! Daarnaast zijn we naar Cathedral Cave geweest, een prachtig strand met een enorme grot die leidt naar een volgend stuk strand. Zoals jullie begrijpen, geen foute manier om mijn verjaardag te vieren dus. :)

Vervolgens zijn we de volgende dag naar Waitomo caves gegaan, die dorpje heeft een heel groot grottenstelsel met glowworms. Door deze grotten ben ik met een groepje meiden gaan abseilen, zo'n 35-40 naar beneden door een heel smalle opening die niet geschikt is voor mensen met claustrofobie. Er moest dan ook 1 meisje naar beneden begeleid worden. Naast abseilen zijn we met een tube door de grotten naar de glowworms gaan kijken en hebben we al zwemmen en klauterend langs verschillende watervallen onze weg naar boven weer gevonden!

De volgende dag zijn we weer vertrokken vanuit Waitomo naar Rotorua. Hier zijn we 's ochtends eerst begonnen met een wandeling langs de grotten en 's middags wezen lunchen bij 'The Hobbiton'. Toen we aankwamen in Rotorua (een typisch Maori dorpje met een hoop natuurlijke activiteiten) zijn we weer met een groepje meiden gaan lugen. Denk aan Super Mario Kart, maar dan in het echt en outdoor. Dit was echt super leuk en grappig om te doen! 's Avonds zijn we naar een traditioneel Maori dorpje geweest waar we een kijkje mochten nemen in hun cultuur, super interessant en leerzaam! Wel een beetje eng in het begin aangezien Maori's erg angstaanjagend kunnen kijken, maar aan het einde van de avond hadden wij dat dan ook onder de knie! :)

Van Rotorua zijn we naar Taupo vertrokken waar ik aanvankelijk 2 nachten zou blijven. 's Ochtends zijn we gestart bij een Thermal park met geisers, kokende modderpools en zelfs een eitje gegeten dat gekookt was in een natuurlijke hot water pool! Vervolgens zijn we gestopt bij Hooka falls, een waterval vlakbij Taupo. Helaas konden we deze dag onze geplande skydive niet doen ivm te sterke wind. Op de eerste dag kon de skydive die gepland stond helaas niet doorgaan ivm te sterke wind. 's Avonds zijn we op een zeilboot geweest en hebben we gevaren op Lake Taupo waar we naar een prachtige zonsondergang hebben gekeken maar vroeg naar bed gingen ivm de crossing die gepland stond voor de volgende dag waarbij we om 5.30 opgehaald zouden worden. Toen we de volgende dag om 7 uur aankwamen bij het park bleek dat het weer eigenlijk te gevaarlijk was om deze crossing door de bergen en langs vulkanen uit te voeren dus moesten we weer terug en heb ik uiteindelijk besloten om nog een extra dag in Taupo te blijven, omdat het weerbericht aan had gegeven dat het weer veel beter zou zijn de volgende dag. Om onze dag toch een beetje invulling te geven en we ons natuurlijk niet wilden vervelen en in spanning zaten af te wachten of de skydive vandaag wel door zou gaan zijn we naar Hot Water Springs geweest. Ook dit was een gratis Spa. Er stroomde via een klein watervalletje heet water in de rivier en als het dan te warm was kon je iets gaan verzitten in de rivier zodat je ook de koude stroming zou voelen. Echt heel bijzonder allemaal!

En toen kwam het telefoontje dat we mochten gaan skydiven! We werden in een groepje van 8 opgehaald in een limousine en waren de eerste van iedereen die mochten springen! Bij de hangars aangekomen begonnen de zenuwen een klein beetje op te spelen, maar ik had 100% vertrouwen dat het goed zou komen en besloot me geen zorgen te maken over het materiaal. (Ik wist immers dat Rik in de gevangenis zat, en dat er dus niet met m'n parachute gerommeld was ;)) Ik was de laatste in het vliegtuig die mocht springen dus kon iedereen voor mij zien vertrekken! Omdat ik voor de hoogste variant, 15.000 feet, 4,5 km had gekozen moest ik in het vliegtuig van zuurstof worden voorzien om zuurstofgebrek te voorkomen voordat ik zou springen. Ik werd vastgekoppeld aan mijn springer met parachute en moest op het randje van het vliegtuig gaan zitten met m'n benen buitenboord. Toen zijn we het vliegtuig uitgesprongen en heb ik met 200km/h een vrije val van meer dan een minuut gemaakt door de wolken heen voordat onze parachute open ging. Een prachtig uitzicht over Taupo, met zijn meer, bergen en vulkanen. Dit was echt één van de vetste dingen die ik ooit heb gedaan en ben eigenlijk gek genoeg geen moment bang geweest! Ik zou het zo weer doen!

Gelukkig heeft het weerbericht niet gelogen en was het de volgende dag inderdaad heel mooi weer en ben ik dus de Tongariro crossing gaan doen. Bijna 20km gelopen en geklauterd door de bergen en langs de vulkanen, waarvan 1 vulkaan actief was en 1,5 jaar geleden nog is uitgebarsten. Er kwam zelfs nog rook uit de vulkaan en het pad langs deze vulkaan is pas onlangs weer opengegaan. Het was een hele gave tocht en ben blij dat ik hem met mooi weer heb gedaan!

Mijn reis vervolgde zich van Taupo naar River Valley, een heeel klein dorpje wat zijn naam eer aan doet. In dit dorpje is niet zoveel te doen behalve white water raften. Dit heb ik dan ook niet aan mijn neus voorbij laten gaan en heb een raft tour gedaan van bijna 3 uur. Het is de gevaarlijkste plek in Nieuw-Zeeland om te doen maar dus ook de meest uitdagende :). Het engste vond ik gek genoeg toen we van een rots van 7 meter hoog het water in mochten springen, ik spring liever uit een vliegtuig ;)

Nu precies een week nadat ik mijn kiwi experience ben gestart, ben ik in Wellington aangekomen en zal ik morgen met de ferry naar het Zuidereiland vertrekken! Vanaf daar zal ik jullie weer proberen op de hoogte te houden :)

Liefs uit windy Wellington

  • 04 Februari 2014 - 07:24

    Lìsette :

    Wat leuk om allemaal te lezen en wat kun je leuk schrijven!

  • 04 Februari 2014 - 08:26

    Pap En Joyce:

    Jeetje Myrthe wat maak jij inderdaad enorm veel mee en wat een spannende dingen doe je allemaal. De volgende kakkerlak die je ziet zal ook geen probleem meer geven, volgens ons. Heel veel plezier nog maar dat zal vast lukken. Dikke kus, Pap en Joyce

  • 04 Februari 2014 - 08:30

    Béatrice :

    Lieve Myrthe, wat geweldig allemaal! Het ontbreekt je zeker niet aan spanning en sensatie;).
    Het was erg leuk om dit allemaal weer te lezen. Nog heel veel plezier en hoop dat het Zuidereiland net zo leuk is. Liefs

  • 04 Februari 2014 - 09:19

    Tom Vorstermans:

    Hoi Myrthe,
    Wat geweldig allemaal. En je schrijft erg leuk.
    Je kan rustig nog een keer sky-diven want het gaat erg slecht met Rik en hij komt voorlopig niet vrij.
    Kus.

  • 04 Februari 2014 - 13:34

    Opi En Omi:

    Lieve Myrthe
    Wat een super interessant verslag,zo boeiend geschreven.Het is maar goed,dat we al die enge dingen, die je daar doet niet van te voren weten,maar wat een geweldige belevenis.
    iets om nooit weer te vergeten.Hopen, dat het vervolg van je reis net zo fantastisch is.
    Heel veel reisplezier de komende weken en veel liefs XXX Opi en Omi.

  • 04 Februari 2014 - 17:18

    Assie:

    Lieve Myrthe, inderdaad WOW......., wat onderneem je veel zeg en ongelooflijk spannend om te lezen jouw reis verslag. Je kan het bijna allemaal echt mee beleven, haha.
    Leuk ook om te zien (FB) hoeveel mensen je ontmoet!
    Super ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    Geniet heerlijk verder!

    Dikke kus, Assie

  • 04 Februari 2014 - 20:40

    Les Dols:

    Oohps un oublie. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een verhaal en wat een ervaring. Geniet er lekker van.
    Tot gauw, Les Dols

  • 05 Februari 2014 - 09:06

    Egon En Steph:

    Hey Myrth,
    Wat fijn dat het goed met je gaat!! Je geniet volop met heel leuke mensen; wij genieten van jouw verslagen en de prachtige foto's!
    Kussen en veel liefs, Egon en Steph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4327

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: